Du skal spille det mest undervurderede strategi-RPG på Nintendo Switch ASAP!

Du skal spille det mest undervurderede strategi-RPG på Nintendo Switch ASAP!

Videospil industri I 1994 kunne den bedst beskrives som “ekstremt flydende”. Året begyndte med, at Nintendo erklærede det for “kassettens år”, og fremhævede dets bedst sælgende GameBoy og stadig stærke SNES-systemer, og endte med, at det trodsige Sony udgav den diskbaserede PlayStation. Tiden med 2D-spil var ved at aftage, og med den fulgte et stærkt ønske blandt Nintendos konkurrenter om at være de første til at bryde ind i 3D.

Denne frygt er der, hvor Segas fald som hardwarefirma begyndte. Ivrig efter at markedsføre Atari Jaguar, skyndte Sega sit nye 3D-system, Sega Saturn, ind i butikkerne til høje priser uden mange spil. Hele lanceringen blev et rod og tilføjede kun problemerne med 16-bit Sega Genesis, som allerede forvirrede potentielle kunder med tilføjelser som en 32-bit perifer enhed kaldet 32X.

Bowie kæmper mod Gizmo Shining Power II.Sega

Tabt i al denne skiftende hardware var det faktum, at Genesis udgav nogle meget solide spil. Først udgivet i 1988, var det bestemt et aldrende system, men udviklerne havde fundet ud af, hvordan de skulle bruge systemet til dets maksimale effektivitet. Resultatet var et spil som 1994 Shining Power II, en episk sen-æra Genesis taktiske RPG med imponerende omfang og sjovt gameplay. Den er tilgængelig lige nu, hvis du abonnerer på Nintendo Switch Online + Expansion Pack.

Hvor stor var den? Shining Power II? Ifølge et rundbordsinterview fra 1993 (via Shmuplations) med instruktøren Shugo Takahashi var det originale spil “kun 80 megabit”. Den mængde data var så stor, at opbygningen af ​​spillet blev et spil i sig selv, et kompressionspuslespil, der endte med at bruge “99,74 procent af den tilgængelige hukommelse” til Genesis.

Spillets åbningsscene, som er meget længere end det meste af denne æra, viser ambitionen. I Kongeriget Grange bevæger en rottetyv ved navn Slade sig gennem katakomberne med to landsmænd, der leder efter livets beretning. Han støder på to lysende ædelstene. En storm raser ovenover, og kongen fornemmer et mørkt varsel. Tunnellerne begynder at kollapse, da Slade henter juvelerne, og kongen bliver syg.

Sega

Denne åbningsscene tager sin tid og giver karaktererne mulighed for at forme deres interaktioner, mens spilleren ser på. Det er en virkelig imponerende introduktion. Da scenen slutter, bliver spilleren sendt ud af slottet og ind i Grancial, hvor en ung dreng, Bowie, står ud af sengen for at gå i skole. Shining Power II stor, men udvalgt. spilleren kan udforske den pastorale Grancial, men Bowie er tydeligvis på vej mod skolen.

Vel fremme bliver Bowies lærer, Sir Astral, akut tilkaldt for at passe den syge konge. Hans nysgerrige elever følger ham til slottet, og der dannes snart en lille fest, da de slutter sig til Astral for at udforske slottet. Gruppen tager snart vej til et længe lukket tårn, hvor de opdager spektrale monstre, som Astral kalder Gizmos. Selvom dette egentlig ikke er et forfærdeligt navn, begynder de at formere sig.

genertDet turbaserede gameplay er tempofyldt og giver spillerne mulighed for at bevæge sig, angribe, bruge en genstand eller fortrylle. At finde ud af rækkevidden af ​​angreb for hver karakter betyder, at spilleren skal organisere hver karakters genstande, og hvor de er på slagmarken. Dette er et sjovt skakspil, der hurtigt eskalerer til fremtidige kampe.

Sega

Spillets producent og hovedforfatter, Hiroyuki Takahashi, sagde under rundbordskonferencen, at udviklerne “ikke ønskede, at det skulle være et meningsløst slagtespil. Hvis det er dræb, dræb, dræb, så bliver det til sidst behageligt at dræbe sig selv.”

Mange spil som dette genert foreslå et plot centreret omkring at overvinde noget ondt. “For os er ondskab noget, der forstyrrer freden,” siger Takahashi, og det afspejles i spillet, mens Bowie og hans besætning arbejder på at forhindre andre kongeriger og Grancil i at gå ind i en frygtelig krig.

Shining Power II Desværre tabt i det endeløse rod i Sega i midten af ​​90’erne, hvilket gør det til et fantastisk undervurderet spil. Sprites er rige og detaljerede, musikken tilbyder et følelsesmæssigt drive, uanset om det er i kamp eller vidne til døden, og gameplayet er et sjovt puslespil. Spil bruger ofte ikke mere end nioghalvfems procent af deres systemhukommelse.

Leave a Comment

Your email address will not be published.